Otoyolda ilerlerken aniden devasa, kendi kendini süren 18 tekerlekli bir aracın yanınıza yanaştığını hayal edin. Sürücü koltuğunda insan yok, yalnızca sensörler ve bilgisayarlar bu 40 tonluk deveye yolda rehberlik ediyor. Biraz rahatsız edici, değil mi?
Bu şekilde hisseden yalnız değilsin. Anketler, insanların %65'inin otonom bir yük kamyonuyla yolu paylaşırken kendilerini güvende hissetmeyeceğini gösteriyor. Peki onları suçlayabilir misin? Bu kadar büyük bir aracın yüksek hızlarda insan kontrolünde olmadan çalışması fikri çoğu kişi için anlaşılabilir bir durumdur.
GÜVENLİK UYARILARI, UZMAN İPUÇLARI ALIN – KURT'UN HABER BÜLTENİNE KAYDOLUN – CYBERGUY RAPORU BURADAN
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
Sürücüsüz 18 tekerlekli kamyonlar yakında yollara çıkacak
Ancak bu yaz yakınınızda bir otoyolun başına gelebilecek olan da tam olarak budur. Volvo ve sürücüsüz teknoloji şirketi Aurora, yeni bir araç yaratmak için bir araya geldi. volvo VNL otonom kamyon. Bu büyük kamyon, Aurora'nın otonom sürüş özellikleri ve yedekli güvenlik sistemleriyle doludur.
İlk başta sarsıcı görünse de, “kendi kendine giden kamyon” aslında en azından başlangıçta gemide bir insan güvenliği operatörüne sahip olacak. Bu kişi, otonom sistemlerin herhangi bir sorunla karşılaşması durumunda görevi devralabilir. Volvo, daha geniş ticari operasyonlara hazırlanırken önümüzdeki birkaç ay içinde otonom kamyonlarıyla yük taşımaya başlamayı planlıyor. Ve Volvo, Virginia fabrikasında otonom kamyonlardan oluşan bir lansman filosunun üretimine çoktan başladı.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
TESLA'NIN ELEKTRİKLİ YARI KAMYONU DİZEL BÜYÜK BİR TEZGAHLA ÇALIŞIYOR
Güvenlik, Volvo VNL otonom tasarımının merkezinde yer alıyor
Volvo VNL Otonom kamyon, güvenliğe büyük önem verilerek tasarlandı. Volvo Autonomous Solutions'a göre platform mühendisliği yaklaşımı, potansiyel acil durumları azaltmak için yüksek güvenceli yedeklilik sistemlerini içeriyor.
Kamyon, direksiyon, frenleme, iletişim, hesaplama, güç yönetimi, enerji depolama ve araç hareket yönetimi gibi güvenlik açısından kritik tüm bileşenler için entegre yedekli sistemlerle sıfırdan inşa edildi. Kritik sistemlerin kasıtlı olarak kopyalanması, otonom kamyonun güvenliğini ve güvenilirliğini önemli ölçüde artırıyor.
Kamyon aynı zamanda çift bilgisayar, kendi kendine sürüş yazılımı, 400 metreden daha uzaktaki nesneleri tespit edebilen şirket içi lidar, yüksek çözünürlüklü kameralar ve görüntüleme radarı içeren bir otonom sürüş sistemi olan Aurora Driver ile de entegre edilmiştir.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
ÖZEL VERİLERİNİZİ DOSYADAN NASIL KALDIRIRSINIZ? İNTERNET
Volvo ve Aurora ticarileşmeye doğru ilerliyor
Volvo VNL Otonom kamyonun ortaya çıkışı, her iki şirketin de 2024 sonuna kadar sürücüsüz kamyonları ticarileştirme hedefine doğru ilerlemeye devam ettiği bir dönemde geldi. Volvo, başlangıçta Dallas ile Houston arasında yük taşımayı, otonom modda Sınıf 8 kamyonları kullanarak yapmayı planlıyor. Direksiyon başında güvenlik sürücüsü.
Ticarileştirmeye başlamak, ayakta kalan son otonom kamyon şirketlerinden ikisi olan Volvo ve Aurora için hayati önem taşıyor. Geçtiğimiz yıl Waymo Via sürücüsüz kamyon taşımacılığı programına fren yaptı ve TuSimple kısa süre önce ABD pazarından ayrılarak Asya'da genişlemeyi tercih etti. Aurora, ticari otonom kamyonların geliştirilmesi ve piyasaya sürülmesinin yüksek sermaye maliyetlerinden de muaf değil. Ocak ayında şirket, ticari lansman öncesinde maliyetleri azaltmak için iş gücünün %3'ünü işten çıkardı.
AV endüstrisindeki konsolidasyon, Aurora'nın daha az rakibi olduğu anlamına geliyor. Kendi amacına yönelik olarak inşa edilmiş, otonom sürüşlü büyük teçhizatını ortaya çıkaran Einride, Torc ve Kodiak Robotics, geriye kalan birkaç şirket arasında yer alıyor.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
2024 YILININ EN İYİ SEYAHAT ALETLERİ
Aurora'nın ticarileştirme stratejisi
Şirketlerin ilk olarak Mart 2021'de imzaladığı Volvo ortaklığı, Aurora'nın ticarileştirme stratejisinin bir parçası. Aurora, lojistik şirketleri FedEx, Ryder, Schneider ve Uber Freight ile pilot programlar başlattı.
Aurora ve otomotiv tedarikçisi Continental, ticari otonom kamyonlar için otonom araç donanımının seri üretimine yönelik 300 milyon dolardan fazla bir projenin ilk aşamasını Ocak ayında kapattı. İki şirket, bir AV donanım kitinin tasarımını ve sistem mimarisini ve bir arıza meydana gelmesi durumunda işlemleri devralabilecek ikincil bir bilgisayarın planını tamamladı. Şirket, Continental donanım kitinin 2027 yılına kadar Aurora kamyonlarında olmayacağını ancak Volvo VNL'nin hala güvenlik özellikleriyle dolu olacağını söylüyor.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
2024 YILININ EN İYİ SEYAHAT ADAPTÖRÜ
Halkın kabulü önemlidir
Yani hazır olsanız da olmasanız da, sürücüsüz yarı kamyonlar Amerika'nın otoyollarına sandığınızdan daha erken çıkmaya hazır görünüyor. Asıl sorular şu: Halkın güvenlik kaygıları azalacak mı? Savunucuların iddia ettiği gibi otonom büyük araçlar yollarımızı gerçekten daha güvenli ve verimli hale getirecek mi? Tüketicilerin yolların robotik, sürücüsüz kamyonlarla paylaşılması konusundaki şüphelerinin aşılması büyük bir engel teşkil edecek gibi görünüyor. Teknolojinin güvenliği ve güvenilirliği konusunda halkın güvenini oluşturmak, daha geniş kabul ve benimsenme açısından çok önemli olacaktır.
TÜM TEKNOLOJİ CİHAZLARINIZI NASIL ÇALIŞTIRACAĞINIZ HAKKINDA HIZLI VİDEO İPUÇLARI İÇİN KURT'UN YOUTUBE KANALINA ABONE OLUN
Kurt'un önemli çıkarımları
Volvo VNL Otonom kamyonun tanıtılması, otonom kamyonların ticarileştirilmesi yolunda önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor. Yedekli güvenlik sistemleri ve son teknoloji otonom sürüş yetenekleriyle bu kamyon, öncelikle halkın gerçek güvenlik endişelerinin üstesinden gelebilirse, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki otoyollarda otonom taşımacılığın gerçeğe dönüşeceği bir geleceğin yolunu açabilir.
Otobanı, direksiyonunda insan sürücüsü olmayan, tamamen otonom 18 tekerlekli kamyonlarla paylaşmaya ne dersiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact.
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bültenini edinin, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.
Bu şekilde hisseden yalnız değilsin. Anketler, insanların %65'inin otonom bir yük kamyonuyla yolu paylaşırken kendilerini güvende hissetmeyeceğini gösteriyor. Peki onları suçlayabilir misin? Bu kadar büyük bir aracın yüksek hızlarda insan kontrolünde olmadan çalışması fikri çoğu kişi için anlaşılabilir bir durumdur.
GÜVENLİK UYARILARI, UZMAN İPUÇLARI ALIN – KURT'UN HABER BÜLTENİNE KAYDOLUN – CYBERGUY RAPORU BURADAN
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
Sürücüsüz 18 tekerlekli kamyonlar yakında yollara çıkacak
Ancak bu yaz yakınınızda bir otoyolun başına gelebilecek olan da tam olarak budur. Volvo ve sürücüsüz teknoloji şirketi Aurora, yeni bir araç yaratmak için bir araya geldi. volvo VNL otonom kamyon. Bu büyük kamyon, Aurora'nın otonom sürüş özellikleri ve yedekli güvenlik sistemleriyle doludur.
İlk başta sarsıcı görünse de, “kendi kendine giden kamyon” aslında en azından başlangıçta gemide bir insan güvenliği operatörüne sahip olacak. Bu kişi, otonom sistemlerin herhangi bir sorunla karşılaşması durumunda görevi devralabilir. Volvo, daha geniş ticari operasyonlara hazırlanırken önümüzdeki birkaç ay içinde otonom kamyonlarıyla yük taşımaya başlamayı planlıyor. Ve Volvo, Virginia fabrikasında otonom kamyonlardan oluşan bir lansman filosunun üretimine çoktan başladı.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
TESLA'NIN ELEKTRİKLİ YARI KAMYONU DİZEL BÜYÜK BİR TEZGAHLA ÇALIŞIYOR
Güvenlik, Volvo VNL otonom tasarımının merkezinde yer alıyor
Volvo VNL Otonom kamyon, güvenliğe büyük önem verilerek tasarlandı. Volvo Autonomous Solutions'a göre platform mühendisliği yaklaşımı, potansiyel acil durumları azaltmak için yüksek güvenceli yedeklilik sistemlerini içeriyor.
Kamyon, direksiyon, frenleme, iletişim, hesaplama, güç yönetimi, enerji depolama ve araç hareket yönetimi gibi güvenlik açısından kritik tüm bileşenler için entegre yedekli sistemlerle sıfırdan inşa edildi. Kritik sistemlerin kasıtlı olarak kopyalanması, otonom kamyonun güvenliğini ve güvenilirliğini önemli ölçüde artırıyor.
Kamyon aynı zamanda çift bilgisayar, kendi kendine sürüş yazılımı, 400 metreden daha uzaktaki nesneleri tespit edebilen şirket içi lidar, yüksek çözünürlüklü kameralar ve görüntüleme radarı içeren bir otonom sürüş sistemi olan Aurora Driver ile de entegre edilmiştir.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
ÖZEL VERİLERİNİZİ DOSYADAN NASIL KALDIRIRSINIZ? İNTERNET
Volvo ve Aurora ticarileşmeye doğru ilerliyor
Volvo VNL Otonom kamyonun ortaya çıkışı, her iki şirketin de 2024 sonuna kadar sürücüsüz kamyonları ticarileştirme hedefine doğru ilerlemeye devam ettiği bir dönemde geldi. Volvo, başlangıçta Dallas ile Houston arasında yük taşımayı, otonom modda Sınıf 8 kamyonları kullanarak yapmayı planlıyor. Direksiyon başında güvenlik sürücüsü.
Ticarileştirmeye başlamak, ayakta kalan son otonom kamyon şirketlerinden ikisi olan Volvo ve Aurora için hayati önem taşıyor. Geçtiğimiz yıl Waymo Via sürücüsüz kamyon taşımacılığı programına fren yaptı ve TuSimple kısa süre önce ABD pazarından ayrılarak Asya'da genişlemeyi tercih etti. Aurora, ticari otonom kamyonların geliştirilmesi ve piyasaya sürülmesinin yüksek sermaye maliyetlerinden de muaf değil. Ocak ayında şirket, ticari lansman öncesinde maliyetleri azaltmak için iş gücünün %3'ünü işten çıkardı.
AV endüstrisindeki konsolidasyon, Aurora'nın daha az rakibi olduğu anlamına geliyor. Kendi amacına yönelik olarak inşa edilmiş, otonom sürüşlü büyük teçhizatını ortaya çıkaran Einride, Torc ve Kodiak Robotics, geriye kalan birkaç şirket arasında yer alıyor.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
2024 YILININ EN İYİ SEYAHAT ALETLERİ
Aurora'nın ticarileştirme stratejisi
Şirketlerin ilk olarak Mart 2021'de imzaladığı Volvo ortaklığı, Aurora'nın ticarileştirme stratejisinin bir parçası. Aurora, lojistik şirketleri FedEx, Ryder, Schneider ve Uber Freight ile pilot programlar başlattı.
Aurora ve otomotiv tedarikçisi Continental, ticari otonom kamyonlar için otonom araç donanımının seri üretimine yönelik 300 milyon dolardan fazla bir projenin ilk aşamasını Ocak ayında kapattı. İki şirket, bir AV donanım kitinin tasarımını ve sistem mimarisini ve bir arıza meydana gelmesi durumunda işlemleri devralabilecek ikincil bir bilgisayarın planını tamamladı. Şirket, Continental donanım kitinin 2027 yılına kadar Aurora kamyonlarında olmayacağını ancak Volvo VNL'nin hala güvenlik özellikleriyle dolu olacağını söylüyor.
Volvo VNL Otonom kamyon (Volvo) (Kurt “CyberGuy” Knutsson)
2024 YILININ EN İYİ SEYAHAT ADAPTÖRÜ
Halkın kabulü önemlidir
Yani hazır olsanız da olmasanız da, sürücüsüz yarı kamyonlar Amerika'nın otoyollarına sandığınızdan daha erken çıkmaya hazır görünüyor. Asıl sorular şu: Halkın güvenlik kaygıları azalacak mı? Savunucuların iddia ettiği gibi otonom büyük araçlar yollarımızı gerçekten daha güvenli ve verimli hale getirecek mi? Tüketicilerin yolların robotik, sürücüsüz kamyonlarla paylaşılması konusundaki şüphelerinin aşılması büyük bir engel teşkil edecek gibi görünüyor. Teknolojinin güvenliği ve güvenilirliği konusunda halkın güvenini oluşturmak, daha geniş kabul ve benimsenme açısından çok önemli olacaktır.
TÜM TEKNOLOJİ CİHAZLARINIZI NASIL ÇALIŞTIRACAĞINIZ HAKKINDA HIZLI VİDEO İPUÇLARI İÇİN KURT'UN YOUTUBE KANALINA ABONE OLUN
Kurt'un önemli çıkarımları
Volvo VNL Otonom kamyonun tanıtılması, otonom kamyonların ticarileştirilmesi yolunda önemli bir dönüm noktasına işaret ediyor. Yedekli güvenlik sistemleri ve son teknoloji otonom sürüş yetenekleriyle bu kamyon, öncelikle halkın gerçek güvenlik endişelerinin üstesinden gelebilirse, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki otoyollarda otonom taşımacılığın gerçeğe dönüşeceği bir geleceğin yolunu açabilir.
Otobanı, direksiyonunda insan sürücüsü olmayan, tamamen otonom 18 tekerlekli kamyonlarla paylaşmaya ne dersiniz? adresine yazarak bize bildirin. Cyberguy.com/Contact.
Daha fazla teknik ipucum ve güvenlik uyarım için şu adrese giderek ücretsiz CyberGuy Rapor Bültenime abone olun: Cyberguy.com/Newsletter.
Kurt'a bir soru sorun veya hangi hikayeleri ele almamızı istediğinizi bize bildirin.
Kurt'u sosyal kanallarında takip edin:
En çok sorulan CyberGuy sorularının yanıtları:
Telif hakkı 2024 CyberGuy.com'a aittir. Her hakkı saklıdır.
Kurt “CyberGuy” Knutsson, sabahları “FOX & Friends” programında Haberler ve FOX Business'a yaptığı katkılarla hayatı daha iyi hale getiren teknolojiye, donanıma ve cihazlara derin bir sevgi besleyen ödüllü bir teknoloji gazetecisidir. Teknik bir sorunuz mu var? Kurt'un ücretsiz CyberGuy Bültenini edinin, sesinizi, hikaye fikrinizi veya yorumunuzu CyberGuy.com'da paylaşın.